Dag 2: België, Luxemburg, Frankrijk

Dag 2: Marche-en-Famenne – Saint Avold 195km (Totaal 369km).
Hier de laad-setup in Marche-en-Famenne:

2011-07-12 MeF laden

2011-07-12 Laden in Marche-en-Famenne

Het is de bedoeling dat we vandaag Saint Avold halen. 162km. Maar het wordt krap. De auto was vanmorgen (om onbekende reden) minder vol dan in Eindhoven, in Eindhoven gaf ie even 203km aan maar vandaag 160, meer niet.

We zijn gestopt in Rombach-Martelange en hebben daar een uur geladen. Kopje thee, vers brood gekocht, klinkt relaxed toch? (Mwah. Het is wel doorwerken allemaal: 07:30 op, 09:00 weg, rustig rijden, laadpunt zoeken).

2011-07-12 stopcontact 3

2011-07-12 stopcontact 3

Daarna hebben we even aangelegd bij de Nissan Dealer in Aarlen (België). Dat was echt leuk! Al die kerels allemaal even enthousiast. Eentje ging echt kijken of er geen uitlaat onder zat! Leuk. Kwartiertje geladen (alle beetjes helpen), gebabbeld, en weer door.

2011-07-12 Dealer in Aarlen, Stopcontact 4

2011-07-12 Dealer in Aarlen, Stopcontact 4

2011-07-12 Dealer in Aarlen, Stopcontact 4

2011-07-12 Dealer in Aarlen, Stopcontact 4

2011-07-12 Dealer in Aarlen, Stopcontact 4

2011-07-12 Dealer in Aarlen, Stopcontact 4

Toen door naar Alzingen, ten zuiden van Luxemburg, Dus weer over de grens:

2011-07-12 Grens Luxemburg

2011-07-12 Grens Luxemburg

De auto staat nu te laden bij de Nissan dealer. Echt enthousiast waren ze echter niet. Eerder nogal uit de hoogte. Messieur le Directeur had vorige week er al in gereden en krijgt over een paar maanden een snellaadpaal. Een glimlach kon er nauwelijks vanaf. Gelukkig wel 3 uur stroom. En tja, we hebben ons er al op ingesteld dat je soms negatieve reacties krijgt als je vaak om een gunst vraagt.

2011-07-12 Stopcintact 5 Alzingen

2011-07-12 Stopcontact 5 Alzingen

2011-07-12 croisantje

2011-07-12 croisantje

Maar goed. De wagen laadt, om Saint-Avold te halen en we zitten nu even in een hotel het internet te gebruiken. Bij alle bedrijven rondom de Dealer was niks geen wifi te vinden (dat is wel wennen).

We leren dat het bereik toch wat teleurstellend is en dat we alle kilometers eruit moeten wringen. En dat we niet meer in de middle of nowhere moeten bijladen. Rondom de Nissandealer in Alzingen was niet veel te bekennen en alles ingesteld op de auto, maar die van ons “zat vast”.

Dat wordt wat in de Alpen.

Het weer is (dreigend) droog, en warm.

Frankrijk:

2011-07-12 Frankrijk

2011-07-12 Frankrijk

2011-07-12 Frankrijk

2011-07-12 Frankrijk

Vervolg vanuit (yesss!) Saint-Avold:

Door de regen terug naar de auto. 16:00 vertrek. 99km in de accu. dat werd al gauw 70. (zo gaat het vaak). SA was 67. We hebben ‘m dus letterlijk geknepen. De auto. 50 à 60 km/h op al die piep-kleine weggetjes in Frankrijk gaat best. En dan door al die dorpjes. Op de helft bleek dat we het zouden gaan halen. Ontspannen en heerlijk rustig rijden. Het is een hele ervaring!

O, en waauw, fantastisch, die navigatie. Kortste route, snelweg uit, wat een verschil met vroeger met de kaart. Dan hadden we voor deze route elke 5 minuten stil gestaan om het uit te zoeken.

Goed, nu dus op de camping. (Er zou meer regen komen, dus dat wordt dan morgen een hotel). Hier internet tot 20:00. Ik zit als een bezetene te typen! Hopen dat ik er nog wat foto’s opkrijg voor die tijd.

Straks eten, en morgen plannen.

Advertisements
This entry was posted in Dagverslagen, Onderweg and tagged , , . Bookmark the permalink.

1 Response to Dag 2: België, Luxemburg, Frankrijk

  1. hans says:

    Goed bezig!! het is bij jullie mooier weer dan hier! Dat gaat helemaal goed komen!! succes

Comments are closed.